Pauli Sorannalle vt. viranhoitomääräys

Siilinjärven seurakunnan kirkkoneuvosto pyytää Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulilta viranhoitomääräyksen Pauli Sorannalle virkaa tekevänä kappalaisena ja puoltaa Sorannan virkavapausanomusta II seurakuntapastorin virastaan.

Siilinjärven seurakunta

Siilinjärven seurakunnan kirkkovaltuusto valitsi Pauli Sorannan avoinna olleeseen I kappalaisen virkaan kokouksessaan 8.12.2022. Päätöksestä on valitettu hallinto-oikeuteen, joten kirkkovaltuuston valintapäätös ei ole lainvoimainen.

Kirkkoneuvosto pyytää nyt Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulilta pastori Pauli Sorannalle viranhoitomääräyksen Siilinjärven I kappalaisen virkaan virkaa tekevänä, kunnes kappalaisen viranhakuprosessi saadaan päätökseen.

Voidakseen hoitaa vt. kappalaisen virkaa, on Sorannan anottava tuomiokapitulilta virkavapautta Siilinjärven seurakunnan II seurakuntapastorin virasta. Kirkkoneuvosto puoltaa virkavapausanomusta.

Lisätietoja:
Kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi
Kirkkoneuvoston pöytäkirja 25.1.2023Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lue aiheesta aiemmista uutisista:
Kappalaisen valintamenettelystä valitus hallinto-oikeuteenLinkki avautuu uudessa välilehdessä
I kappalaiseksi valittiin Pauli SorantaLinkki avautuu uudessa välilehdessä
I kappalaiseksi esitetään Kati JansaaLinkki avautuu uudessa välilehdessä
I kappalaisen virkaa haki neljäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2023-01-26 19:40:00.0