Toimipisteet avautuvat 1.8. alkaen

Kirkkoherranvirastossa ja diakoniatoimistossa voi asioida paikan päällä elokuusta alkaen. Ryhmät ja muut tilaisuudet alkavat vähitellen elokuun aikana. Turvavälejä noudatetaan edelleen.

Siilinjärven seurakuntatalon sisäänkäynti, lasiovi ja etualalla pensas.

Poikkeusolojen jälkeen kirkkoherranvirastomme ja diakoniatoimistomme avatuvat lähipalveluun elokuun alusta alkaen. Vuorelan kirkon diakoniatoimisto avataan 17.8.

Elokuun alusta alkaen kaikki seurakunnan kokoontumistilat ovat käytettävissä. Elokuun ajan noudatamme yhä turvavälejä (1,5 m), minkä vuoksi tilakohtaiset henkilömäärärajoitukset ovat yhä voimassa. Turvavälejä pitämällä Siilinjärven kirkkoon mahtuu 110 henkilöä ja seurakunnan muihin tiloihin voi kokoontua enintään 50 prosenttia tilan enimmäishenkilömäärästä. Tiloja siivotaan tehostetusti.

Kehotamme tilaisuuksiin osallistujia huolehtimaan sekä turvaväleistä että käsien pesusta ja desinfioinnista. Vältämme toiminnassamme kättelyä.

Elokuun alusta alkaen papit toimittavat kasteita kodeissa ja voivat osallistua muistotilaisuuksiin ja tehdä kotikäyntejä. Myös diakoniatyöntekijät alkavat tehdä kotikäyntejä, ja perheiden arkiapu alkaa jälleen toimia.

Kirkko otetaan käyttöön kaikissa hautaan siunaamisissa. Siunaaminen voidaan edelleen järjestää myös haudalla.

Tilojen käytön laajentaminen koskee myös ryhmäkokoontumisia, joita seurakunta aloittaa vähitellen elokuusta aikana.

Kesäkuun alusta alkaen on voinut osallistua jumalanpalvelukseen Siilinjärven kirkossa. Heinäkuussa ovat kokoontuneet seurakunnan rippikouluryhmät seurakuntatalolla ja toimintaa on järjestetty kirkossa ja ulkoalueilla.

Lisätietoja: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Tiedote 6.5.2020 ja tiedote 19.5.2020

Tue Jul 28 15:25:00 EEST 2020