Striimaus- ja äänentoistovälineistöä varten lisärahoitusta

Siilinjärven seurakunnan kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle määrärahan lisäystä kirkon äänentoistolaitteiden kustannuksiin sekä striimaukseen käytettävien robottikameroiden hankintaan.

Siilinjärven seurakunnan logo

Jos talousarvion hyväksymisen yhteydessä päätetty sitovuustason mukainen määräraha ei riitä, on kirkkoneuvoston anottava kirkkovaltuustolta lupa määrärahan ylittämiseen.

CoVid-19-pandemian aikana on Siilinjärven seurakunnassa otettu käyttöön ääni- ja kuvaviestien lähettäminen ainoana keinona toimittaa lakisääteiset jumalanpalvelukset. Vaikka poikkeustilan vaatimia jumalanpalveluksen striimauksia ei enää jatkossa lakimääräisesti tarvittaisikaan, on se osoittautunut tämän päivän tavaksi tavoittaa ihmisiä paikkakunnalla ja sen ulkopuolella. Striimaus palvelee erityisesti kotona olevia, hoitolaitosten asukkaita ja kaikkia heitä, joita eivät pääse tulemaan kirkkoon.

Kirkkoneuvosto esittää hankittavaksi kirkkoon kiinteät striimauslaitteet, jotta palvelua voidaan laajentaa kirkollisissa toimituksissa. Striimausvälineistön hankinta mahdollistaa toimituksien striimauksen kuvan ja äänen kanssa omaisille, häävieraille, morsiusparille jne. tallenteena ja/tai suoralähetyksenä. Striimausvälineistön hankintahintaan sisältyy 3 robottikameraa, ohjausvälineistö sekä asennustyöt. Lisäksi kirkon äänentoistolaitteiden uusimiseen varattu määräraha ylittyi. Kirkkoneuvosto esittää lisämäärärahaa myös äänentoistolaiteinvestointiin.

Kirkkoneuvosto hyväksyi lisätalousarvion ja esittää kirkkovaltuustolle 25.000 euron määrärahan lisäystä kirkon äänentoistolaitteiden kustannuksiin sekä striimaukseen käytettävien robottikameroiden hankintaan.

Lisätietoja: talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi
Kirkkoneuvoston pöytäkirja 21.4.2021Linkki avautuu uudessa välilehdessä. Linkki avautuu uudessa välilehdessä.

2021-04-23 11:33:14.0