Koronapassi käyttöön Kauneimmissa Joululauluissa

Siilinjärven seurakunnan kirkkoneuvosto päätti, että seurakunta ottaa käyttöön koronapassin useimmissa Kauneimmat joululaulut -yhteislaulutilaisuuksissa. Jumalanpalveluksissa ja muissa tilaisuuksissa rajoitetaan henkilömäärää.

kirkko taustalla, kädessä kännykässä koronapassi

Itä-Suomen aluehallintovirasto asettama kokoontumisrajoitus koskee yli sadan hengen yhteislaulutilaisuuksia sekä yli sadan hengen yleisötilaisuuksia, joissa kaikille osallistujille ei ole määritelty istumapaikkoja. Määräys on voimassa 6.–27.12.2021.

Rajoituksesta voidaan Itä-Suomen aluehallintoviraston päätöksen mukaisesti vapautua koronapassia käyttämällä. Koronapassina toimii EU:n koronatodistus. Koronapassia ei edellytetä alle 16-vuotiailta.

Siilinjärven seurakunnan kirkkoneuvosto päätti 8.12.2021, että Siilinjärven seurakunta ottaa käyttöön koronapassin niissä seurakunnan tiloissa seurakunnan järjestämissä konserteissa ja yhteislaulutilaisuuksissa, mukaan lukien Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudet, joita Itä-Suomen aluehallintoviraston määräämä kokoontumisrajoitus koskee.

Jumalanpalveluksiin ja konsertteihin ei koronapassia

Kirkkokonsertteihin ei liity kokoontumisrajoituksia, koska jokaiselle osallistujalle voidaan osoittaa istumapaikka. Siilinjärven kirkossa on 550 istumapaikkaa.

Jumalanpalveluksiin ja kirkollisiin toimituksiin voidaan ottaa 1/3 kirkkotilan maksimimäärästä 6.–19.12.2021 välisenä aikana. Siilinjärven kirkon enimmäishenkilömäärä on 183 ja Vuorelan kirkon 58 henkilöä. Tämä ei koske koulukirkkoja, konsertteja eikä Kauneimpia Joululauluja. Joulun ajan jumalanpalvelusten henkilörajoitukset arvioidaan ennen 19.12.2021.

Muistetaan terveysturvallisuus

Turvallisen adventin ja joulun ajan toteutumiseksi seurakunta suosittelee kasvomaskin käyttöä kaikissa tilaisuuksissaan. Edelleen on myös tarpeen huolehtia hyvästä käsihygieniasta ja antaa riittävä tila kaikille mukanaolijoille. Osallistujia pyydetään tulemaan tilaisuuksiin vain ilman koronaan sopivia oireita.

Koronapassin saa tulostettua tai tallennettua matkapuhelimeen Omakannasta verkkosivuilta kanta.fi. Sen voi esittää paperisena tai matkapuhelimesta.

Lisätiedot:
kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 8.12.2021Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Itä-Suomen aluehallintoviraston tiedote 2.12.2021Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudetLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Koronapassin lataamisohje Kanta.fi-sivustollaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2021-12-10 15:37:00.0